UKS SPRINTER

    Sport to zdrowie
    Menu główne
    • Aktualności
    • Klub
    • Historia
    • Wyniki zawodów
    • Wycieczki
    • Rekordy Szkoły
    • Galeria
    Ustawienia
    • Joomla! Home
    • Administrator
    Logowanie



    • Nie pamiętasz hasła?
    • Nie pamiętasz nazwy?
    Reklama

    PostHeaderIcon Ostatnie

    • Nauczanie zdalne
    • Nauczanie zdalne
    • Nauczanie zdalne
    • Nauczanie zdalne
    • Nauczanie zdalne

    PostHeaderIcon Nauczanie zdalne

    środa, 01 kwietnia 2020 07:25 | Wpisany przez Wojciech Wilk | PDF Drukuj Email

    Trochę ogólnych przepisów z piłki koszykowej. Przeczytajcie do końca, zajmie to Wam maksymalnie 3 minuty :)

    Przepisy gry w koszykówkę

    Poprawiony (środa, 01 kwietnia 2020 07:30)

     

    PostHeaderIcon Nauczane zdalne

    wtorek, 31 marca 2020 06:44 | Wpisany przez Wojciech Wilk | PDF Drukuj Email

    Tu już trochę przyborów musicie wymajstrować

     

    Dzień  1

    Drabinka koordynacyjna :
    Daje bardzo dużo możliwości różnych ćwiczeń niezależnie od wieku i sprawności fizycznej dziecka. Może być wykorzystana praktycznie w każdym pomieszczeniu i łączyć z innymi elementami .
    Nie masz drabinki koordynacyjnej ?Możesz ja zastąpić  sznurkiem ,grubą nicią lub pasami wyciętymi  ze starych gazet.
    Ćwiczenia:
    -bieg na palcach z wysoko uniesionymi kolanami
    -marsz na piętach
    - bokiem krok dostawno - odstawny
    -skoki na jednej nodze (raz prawa ,raz lewa)
    -skoki obunóż
    -marsz lub bieg tyłem
    - przejście w podporze przodem (na czworaka)


    Dzień  2
    Lina
    Lina lub sznurek jest świetnym przykładem jak ćwiczyć równowagę, a przy okazji wzmacniać mięśnie postawne.
    Lina - jak zrobić ją samemu?
    Nie masz liny w domu? Możesz ją zastąpić: sznurkiem, szalikiem, grubą nicią lub paskiem.
    Ćwiczenia:
    -idziemy po linie przodem
    -idziemy po linie tyłem
    -idziemy po linie bokiem
    -idziemy po linie w podporze przodem (na czworakach)
    -idziemy po linie wysoko podnosząc kolana
    -skaczemy nad leżącą liną z lewej strony na prawą tak, aby nie dotknąć liny (raz prawa, raz lewa noga i obunóż)



    Dzień 3
    Piłki
    Piłki - ćwiczenia z piłkami dają nieograniczone możliwości. Można grać w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, piłkę ręczną. Zaproponuję jak można wykorzystać piłki do ćwiczeń w domu. Przede wszystkim uczymy się rzucać, łapać, kozłować, celować.  
    Piłka
    Czym można ją zastąpić?
    Czy piłkę można czymś zastąpić? Tak można, zależy oczywiście do jakiego ćwiczenia, ale w większości przypadków można znaleźć w domu coś w zastępstwie.
    -balony
    -zwinięte skarpetki:)
    -zgniecioną w kulę folie aluminiową
    -okrągły pluszak
    -papier toaletowy
    Ćwiczenia:
    -podrzucamy i łapiemy piłkę w obie ręce, potem łapiemy jedną ręką
    -odbijamy piłkę od podłogi i łapiemy piłkę w obie ręce, potem jedną ręką
    -odbijamy piłkę od ściany i po koźle łapiemy piłkę w obie ręce
    -rzucamy/ turlamy piłkę do celu
    -w parach - jedna osoba rzuca piłkę druga łapie
    -podrzucamy piłkę i klaszczemy w dłonie


    Dzień 4
    Kolorowe figury geometryczne (koła, kwadraty)
    Płaskie, kolorowe koła lub kwadraty można wykorzystać na wiele sposobów, oprócz ćwiczeń bieżnych lub skocznych można też przy okazji zweryfikować percepcje wzrokowo-ruchową.
    Płaskie, kolorowe figury geometryczne np. koła, kwadraty.
    Koła, kwadraty lub inne kształty najłatwiej jest wyciąć.
    Najlepszy do tego będzie:
    -karton np. pudełko
    -papier techniczny, najlepiej kolorowy
    -wycinki z gazet
    Jeśli jest taka możliwość i mamy w domu farby, wycięte kształty można pomalować. Jest wtedy więcej możliwości zabaw.
    Ćwiczenia:
    -kolorowe elementy (koła, kwadraty) układamy w formie ścieżki po której należy się przemieszczać w odpowiedni sposób:
    +marsz
    +bieg
    +skakać obunóż
    +skakać na jednej nodze (prawa lewa)
    Odstępy od elementów (koła, kwadraty) mogą być większe lub mniejsze.
    -elementy rozkładamy w dowolnym pomieszczeniu, na określony sygnał (kolor lub kształt) dzieci muszą wskoczyć  na wybraną figurę (ćwiczenie zespołowe).
    -przemieszczanie się z wykorzystaniem tylko dwóch elementów, na których trzeba postawić stopę (stoimy na jednym kółku, drugie kładziemy przed sobą i na nie przechodzimy itd.)
    Dzień  5
    Tor przeszkód
    Tor to jedna z ulubionych zabaw sportowych. Dodatkowo taki tor można zbudować samemu. Wykorzystajcie te elementy którymi ćwiczyliście w poprzednich dniach: drabinka koordynacyjna; lina; wycięte koła, kwadraty; piłka.
    Tor przeszkód bardzo łatwo jest przygotować w domu. Można wykorzystać wszystkie domowe sprzęty i meble.
    -drabinka (wycięte paski z papieru)
    -pachołki (krzesła, pluszaki, poduszki, skarpety, plastikowe butelki po wodzie)
    -lina (sznurek, skakanka, nić, szalik, pasek)
    Ćwiczenia które będziecie wykonywać na torze zależą tak naprawdę od waszej kreatywności i tego co udało się wam zapamiętać z zajęć wychowania fizycznego. Im dłuższy tor przeszkód i im więcej ćwiczeń wykonywanych w trakcie jego pokonywania, tym lepiej!
    Najprostszy tor to połączenie kilku podstawowych elementów:
    -drabinka
    -pachołki
    -lina, sznurek
    Na każdym z tych elementów można wykonywać różne zadania:
    -bieganie (przodem, tyłem, bokiem)
    -skakanie (obunóż, prawa, lewa noga)
    -przechodzenie pod lub nad liną (chodzenie po linie)
    -slalom między pachołkami (przeszkodami)

    Dzień 6
    Gimnastyka
    -ćwiczenia gimnastyczne wzmacniają całe ciało są bardzo ważne w kontekście prewencji wad postawy. Wzmacniają mięśnie postawne i pozwalają zachować gibkość .

    Ćwiczenia różne sposoby przemieszczania się :jak niedźwiedzie na czworaka ,jak kaczki z ugiętymi kolanami, jak żaby skok i przysiad, jak raki itp.
    - wzmacnianie mięśni brzucha i grzbietu: zabawa w taczkę, rowerek, leżenie na brzuchu i unoszenie ramion w bok, do tyłu, do przodu
    -pojedyncze ćwiczenia urozmaicamy dodatkowymi zadaniami i włączeniem innych akcesoriów sportowych, np.: drabinka koordynacyjna, pachołki czy piłki
    Dzień 7
    Dyski - płaskie znaczniki zwane grzybkami.
    Płaskie, okrągłe znaczniki są najczęściej używane na boiskach piłkarskich do oznaczenia miejsca czy strefy na boisku. Świetnie się też sprawdzają na ogólnorozwojowych zajęciach sportowych.
    Ćwiczenia:
    - kładziemy znacznik na głowie w taki sposób,  aby nie spadał: idziemy przodem, tyłem, bokiem, robimy obrót lub przysiad, idziemy po wyznaczonym torze
    -rozkładamy znaczniki dowolnie na podłodze, na sygnał każda osoba odwraca znacznik do góry nogami, a druga, w tym samym czasie, układa znaczniki prawidłowo, na koniec po określonym czasie, liczymy ile jest odwróconych znaczników, a ile leży prawidłowo
    -znacznik to kierowca, biegamy, czyli prowadzimy samochód, sprawdzając jednocześnie jakie są znaki i światła np. czerwone - stop!
    Dzień 8
    Piłka na sznurku
    Piłka na sznurku - wykorzystywana jest do uderzeń piłki w piłce nożnej, siatkówce, tenisie,  w ten sposób można ćwiczyć podstawowe uderzenia nawet w domu. Piłka na sznurku może być też świetnym dodatkiem do ćwiczeń i zabaw.
    Ćwiczenia:
    -piłka na sznurku jako przeszkoda do ominięcia w czasie np. ćwiczeń na drabince - jedna osoba trzyma sznurek i porusza piłką (wahadło) nad drabinką lub inną trasą do pokonania. Druga osoba porusza się tak, aby nie dotknąć piłki.
    - nauka podstawowego uderzenia prostym lub wewnętrznym podbiciem stopy. Dorosły trzyma sznurek z piłką a dziecko, które stoi na przeciwko uderza piłkę.
    - skoki nad piłką - dorosły trzymając sznurek, porusza piłką obracając się dookoła, pozostałe osoby skaczą nad piłką, która zbliża się w ich stronę, kto dotknie piłki wykonuje zadanie np. przysiady
    Dzień 9
    Pachołki
    Pachołki są najczęściej używane w sportach zespołowych np. piłka nożna. Niezbędne do ćwiczeń i zabaw bieżnych, kształtowania koordynacji ruchowej i poprawy pracy nóg.
    Ćwiczenia:
    -slalom - pachołki ustawiamy w linii w niewielkich odstępach, skręcając raz w prawo raz w lewo. Można zmienić sposób poruszania się i wykonywać slalom skacząc, biegnąc tyłem czy iść na czworakach
    - celowanie - pachołki ustawiamy w dowolnym miejscu, osobno lub jedne na drugich. Z odległości kilku kroków staramy się trafić w pachołki rzucając w nie miękką piłką, woreczkiem
    - rzucanie i celowanie - jedna osoba trzyma odwrotnie pachołek, druga próbuje wrzucić do niego np. małą piłkę. Rzut bezpośrednio lub z kozłem.
    Dzień 10
    Makarony
    Makarony sprawdzają się idealnie w czasie zajęć sportowych są miękkie i lekkie przez to bezpieczne w każdym rodzaju aktywności fizycznej (nie tylko na basenie)
    Ćwiczenia:
    -przenoszenie piłek lub innych przedmiotów w określone miejsce. Piłkę należy trzymać dwoma makaronami i przerzucać lub zanieść do celu.
    -zatrzymanie uciekającej , turlającej się po podłodze piłki makaronem. Piłki nie można złapać w ręce, można ją tylko dotknąć makaronem.
    CZYM ZASTĄPIĆ SPRZĘT SPORTOWY?
    Drabinka koordynacyjna:
    1.wyklejona z malarskiej, papierowej taśmy
    2.ułożona z kawałków sznurka
    3.narysowana kredą
    Pachołki:
    w zależności od rodzaju ćwiczeń (np. tor przeszkód lub łapanie piłek do pachołka)
    1.poduszki, pluszaki
    2.plastikowe butelki
    3.rolki papieru toaletowego
    4.czapka z daszkiem
    5.plastikowe kubeczki
    Znaczniki:
    1.papierowe talerzyki
    2.wycięte z kartonu koła lub inne kształty
    Piłka na sznurku:
    1.sznurek + przyklejona, przywiązana gąbka
    2.sznurek + zmięta w kulę aluminiowa folia
    3.sznurek + przywiązana rolka papieru toaletowego
    Makarony:
    w zależności od rodzaju wykonywanych ćwiczeń
    1.kijek od szczotki
    2.sklejone dwie długie rolki ręcznika papierowego
    3.zwinięty i związany w rulon ręcznik
    Piłki:
    1.balony
    2.zwinięta w kulę folia aluminiowa
    3.pluszaki
    4.zwinięte skarpetki
    5.zgnieciony w kulę papier oklejony papierową taśmą malarską

     

    PostHeaderIcon Nauczanie zdalne

    piątek, 27 marca 2020 06:02 | Wpisany przez Wojciech Wilk | PDF Drukuj Email

    Tor przeszkód z koszykówki w warunkach domowych  TUTAJ

     

     

    PostHeaderIcon Nauczanie zdalne

    czwartek, 26 marca 2020 06:37 | Wpisany przez Wojciech Wilk | PDF Drukuj Email

    Witajcie!

    Jak wiecie, obowiązuje również i nas w ramach zajęć z MOS nauczane zdalne. Dlatego poprzez tę stronę będę Wam przekazywał materiały.

    Zadanie 1, które już znacie. Tym razem proszę o przesłanie wyników na adres mailowy: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

    Test sprawności fizycznej TUTAJ

    Poprawiony (czwartek, 26 marca 2020 06:58)

     

    PostHeaderIcon Piłka halowa

    niedziela, 20 listopada 2016 19:12 | Wpisany przez ukss | PDF Drukuj Email

    Piłka halowa dziewcząt i chłopców zawody powiatowe

    Wyniki zawodów powiatowych w piłce halowej dziewcząt i chłopców


    Poprawiony (niedziela, 20 listopada 2016 19:33)

     
    Więcej artykułów…
    • Piłka koszykowa
    • Piłka halowa
    • Piłka ręczna
    • Piłka Halowa Dziewcząt - powiat

    << pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

    Strona 4 z 7

    Copyright © 2025 UKS Sprinter Kłaj. Designed by joomla2you.com