wtorek, 31 marca 2020 06:44 | Wpisany przez Wojciech Wilk |
Tu już trochę przyborów musicie wymajstrować
Dzień 1
Drabinka koordynacyjna : Daje bardzo dużo możliwości różnych ćwiczeń niezależnie od wieku i sprawności fizycznej dziecka. Może być wykorzystana praktycznie w każdym pomieszczeniu i łączyć z innymi elementami . Nie masz drabinki koordynacyjnej ?Możesz ja zastąpić sznurkiem ,grubą nicią lub pasami wyciętymi ze starych gazet. Ćwiczenia: -bieg na palcach z wysoko uniesionymi kolanami -marsz na piętach - bokiem krok dostawno - odstawny -skoki na jednej nodze (raz prawa ,raz lewa) -skoki obunóż -marsz lub bieg tyłem - przejście w podporze przodem (na czworaka)
Dzień 2 Lina Lina lub sznurek jest świetnym przykładem jak ćwiczyć równowagę, a przy okazji wzmacniać mięśnie postawne. Lina - jak zrobić ją samemu? Nie masz liny w domu? Możesz ją zastąpić: sznurkiem, szalikiem, grubą nicią lub paskiem. Ćwiczenia: -idziemy po linie przodem -idziemy po linie tyłem -idziemy po linie bokiem -idziemy po linie w podporze przodem (na czworakach) -idziemy po linie wysoko podnosząc kolana -skaczemy nad leżącą liną z lewej strony na prawą tak, aby nie dotknąć liny (raz prawa, raz lewa noga i obunóż)
Dzień 3 Piłki Piłki - ćwiczenia z piłkami dają nieograniczone możliwości. Można grać w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, piłkę ręczną. Zaproponuję jak można wykorzystać piłki do ćwiczeń w domu. Przede wszystkim uczymy się rzucać, łapać, kozłować, celować. Piłka Czym można ją zastąpić? Czy piłkę można czymś zastąpić? Tak można, zależy oczywiście do jakiego ćwiczenia, ale w większości przypadków można znaleźć w domu coś w zastępstwie. -balony -zwinięte skarpetki:) -zgniecioną w kulę folie aluminiową -okrągły pluszak -papier toaletowy Ćwiczenia: -podrzucamy i łapiemy piłkę w obie ręce, potem łapiemy jedną ręką -odbijamy piłkę od podłogi i łapiemy piłkę w obie ręce, potem jedną ręką -odbijamy piłkę od ściany i po koźle łapiemy piłkę w obie ręce -rzucamy/ turlamy piłkę do celu -w parach - jedna osoba rzuca piłkę druga łapie -podrzucamy piłkę i klaszczemy w dłonie
Dzień 4 Kolorowe figury geometryczne (koła, kwadraty) Płaskie, kolorowe koła lub kwadraty można wykorzystać na wiele sposobów, oprócz ćwiczeń bieżnych lub skocznych można też przy okazji zweryfikować percepcje wzrokowo-ruchową. Płaskie, kolorowe figury geometryczne np. koła, kwadraty. Koła, kwadraty lub inne kształty najłatwiej jest wyciąć. Najlepszy do tego będzie: -karton np. pudełko -papier techniczny, najlepiej kolorowy -wycinki z gazet Jeśli jest taka możliwość i mamy w domu farby, wycięte kształty można pomalować. Jest wtedy więcej możliwości zabaw. Ćwiczenia: -kolorowe elementy (koła, kwadraty) układamy w formie ścieżki po której należy się przemieszczać w odpowiedni sposób: +marsz +bieg +skakać obunóż +skakać na jednej nodze (prawa lewa) Odstępy od elementów (koła, kwadraty) mogą być większe lub mniejsze. -elementy rozkładamy w dowolnym pomieszczeniu, na określony sygnał (kolor lub kształt) dzieci muszą wskoczyć na wybraną figurę (ćwiczenie zespołowe). -przemieszczanie się z wykorzystaniem tylko dwóch elementów, na których trzeba postawić stopę (stoimy na jednym kółku, drugie kładziemy przed sobą i na nie przechodzimy itd.) Dzień 5 Tor przeszkód Tor to jedna z ulubionych zabaw sportowych. Dodatkowo taki tor można zbudować samemu. Wykorzystajcie te elementy którymi ćwiczyliście w poprzednich dniach: drabinka koordynacyjna; lina; wycięte koła, kwadraty; piłka. Tor przeszkód bardzo łatwo jest przygotować w domu. Można wykorzystać wszystkie domowe sprzęty i meble. -drabinka (wycięte paski z papieru) -pachołki (krzesła, pluszaki, poduszki, skarpety, plastikowe butelki po wodzie) -lina (sznurek, skakanka, nić, szalik, pasek) Ćwiczenia które będziecie wykonywać na torze zależą tak naprawdę od waszej kreatywności i tego co udało się wam zapamiętać z zajęć wychowania fizycznego. Im dłuższy tor przeszkód i im więcej ćwiczeń wykonywanych w trakcie jego pokonywania, tym lepiej! Najprostszy tor to połączenie kilku podstawowych elementów: -drabinka -pachołki -lina, sznurek Na każdym z tych elementów można wykonywać różne zadania: -bieganie (przodem, tyłem, bokiem) -skakanie (obunóż, prawa, lewa noga) -przechodzenie pod lub nad liną (chodzenie po linie) -slalom między pachołkami (przeszkodami)
Dzień 6 Gimnastyka -ćwiczenia gimnastyczne wzmacniają całe ciało są bardzo ważne w kontekście prewencji wad postawy. Wzmacniają mięśnie postawne i pozwalają zachować gibkość .
Ćwiczenia różne sposoby przemieszczania się :jak niedźwiedzie na czworaka ,jak kaczki z ugiętymi kolanami, jak żaby skok i przysiad, jak raki itp. - wzmacnianie mięśni brzucha i grzbietu: zabawa w taczkę, rowerek, leżenie na brzuchu i unoszenie ramion w bok, do tyłu, do przodu -pojedyncze ćwiczenia urozmaicamy dodatkowymi zadaniami i włączeniem innych akcesoriów sportowych, np.: drabinka koordynacyjna, pachołki czy piłki Dzień 7 Dyski - płaskie znaczniki zwane grzybkami. Płaskie, okrągłe znaczniki są najczęściej używane na boiskach piłkarskich do oznaczenia miejsca czy strefy na boisku. Świetnie się też sprawdzają na ogólnorozwojowych zajęciach sportowych. Ćwiczenia: - kładziemy znacznik na głowie w taki sposób, aby nie spadał: idziemy przodem, tyłem, bokiem, robimy obrót lub przysiad, idziemy po wyznaczonym torze -rozkładamy znaczniki dowolnie na podłodze, na sygnał każda osoba odwraca znacznik do góry nogami, a druga, w tym samym czasie, układa znaczniki prawidłowo, na koniec po określonym czasie, liczymy ile jest odwróconych znaczników, a ile leży prawidłowo -znacznik to kierowca, biegamy, czyli prowadzimy samochód, sprawdzając jednocześnie jakie są znaki i światła np. czerwone - stop! Dzień 8 Piłka na sznurku Piłka na sznurku - wykorzystywana jest do uderzeń piłki w piłce nożnej, siatkówce, tenisie, w ten sposób można ćwiczyć podstawowe uderzenia nawet w domu. Piłka na sznurku może być też świetnym dodatkiem do ćwiczeń i zabaw. Ćwiczenia: -piłka na sznurku jako przeszkoda do ominięcia w czasie np. ćwiczeń na drabince - jedna osoba trzyma sznurek i porusza piłką (wahadło) nad drabinką lub inną trasą do pokonania. Druga osoba porusza się tak, aby nie dotknąć piłki. - nauka podstawowego uderzenia prostym lub wewnętrznym podbiciem stopy. Dorosły trzyma sznurek z piłką a dziecko, które stoi na przeciwko uderza piłkę. - skoki nad piłką - dorosły trzymając sznurek, porusza piłką obracając się dookoła, pozostałe osoby skaczą nad piłką, która zbliża się w ich stronę, kto dotknie piłki wykonuje zadanie np. przysiady Dzień 9 Pachołki Pachołki są najczęściej używane w sportach zespołowych np. piłka nożna. Niezbędne do ćwiczeń i zabaw bieżnych, kształtowania koordynacji ruchowej i poprawy pracy nóg. Ćwiczenia: -slalom - pachołki ustawiamy w linii w niewielkich odstępach, skręcając raz w prawo raz w lewo. Można zmienić sposób poruszania się i wykonywać slalom skacząc, biegnąc tyłem czy iść na czworakach - celowanie - pachołki ustawiamy w dowolnym miejscu, osobno lub jedne na drugich. Z odległości kilku kroków staramy się trafić w pachołki rzucając w nie miękką piłką, woreczkiem - rzucanie i celowanie - jedna osoba trzyma odwrotnie pachołek, druga próbuje wrzucić do niego np. małą piłkę. Rzut bezpośrednio lub z kozłem. Dzień 10 Makarony Makarony sprawdzają się idealnie w czasie zajęć sportowych są miękkie i lekkie przez to bezpieczne w każdym rodzaju aktywności fizycznej (nie tylko na basenie) Ćwiczenia: -przenoszenie piłek lub innych przedmiotów w określone miejsce. Piłkę należy trzymać dwoma makaronami i przerzucać lub zanieść do celu. -zatrzymanie uciekającej , turlającej się po podłodze piłki makaronem. Piłki nie można złapać w ręce, można ją tylko dotknąć makaronem. CZYM ZASTĄPIĆ SPRZĘT SPORTOWY? Drabinka koordynacyjna: 1.wyklejona z malarskiej, papierowej taśmy 2.ułożona z kawałków sznurka 3.narysowana kredą Pachołki: w zależności od rodzaju ćwiczeń (np. tor przeszkód lub łapanie piłek do pachołka) 1.poduszki, pluszaki 2.plastikowe butelki 3.rolki papieru toaletowego 4.czapka z daszkiem 5.plastikowe kubeczki Znaczniki: 1.papierowe talerzyki 2.wycięte z kartonu koła lub inne kształty Piłka na sznurku: 1.sznurek + przyklejona, przywiązana gąbka 2.sznurek + zmięta w kulę aluminiowa folia 3.sznurek + przywiązana rolka papieru toaletowego Makarony: w zależności od rodzaju wykonywanych ćwiczeń 1.kijek od szczotki 2.sklejone dwie długie rolki ręcznika papierowego 3.zwinięty i związany w rulon ręcznik Piłki: 1.balony 2.zwinięta w kulę folia aluminiowa 3.pluszaki 4.zwinięte skarpetki 5.zgnieciony w kulę papier oklejony papierową taśmą malarską
Nauczanie zdalne
piątek, 27 marca 2020 06:02 | Wpisany przez Wojciech Wilk |
Tor przeszkód z koszykówki w warunkach domowych TUTAJ
Nauczanie zdalne
czwartek, 26 marca 2020 06:37 | Wpisany przez Wojciech Wilk |
Witajcie!
Jak wiecie, obowiązuje również i nas w ramach zajęć z MOS nauczane zdalne. Dlatego poprzez tę stronę będę Wam przekazywał materiały.
Zadanie 1, które już znacie. Tym razem proszę o przesłanie wyników na adres mailowy:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.